Stöta kula

Idag skulle vi stöta kula i OS med Ola...
 
Ja, det är bara att njuta. Jag kom i alla fall i den snygga landslagsdräkten som Nadja hade med sig, det var ett steg längre än baddräktsfadäsen här om dagen...
 
Sen var det alldeles för mycket att ta tag i på Radiosporten att jag inte kunde vara med i 17-timmen, så sabla trist! Jag har ju blivit van vid att få stå där inne med Ola, Gurgin och Alex varje eftermiddag.
 
Läste en bra grej på en blogg idag, angående nya vanor.
 
Följande tidsangivelser finns i boken Kundaliniyoga av Shakta Khalsa
 
40 dagar – det tar 40 dagar att förändra en vana
90 dagar – det tar 90 dagar att konfirmera den nya vanan
120 dagar – du är den nya vanan
1000 dagar – du har bemästrat den nya vana.
 
Jag tycker att det verkar rimligt. Men jag trivs så bra på 1C att jag redan vant mig vid att få mig en dos superenergi varje eftermiddag.
 
I morgon är jag tillbaka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0