Samma likadana

Ska försöka vila knät igen och gjorde cardio på crosstrainern i stället för att springa. Det var... inte lika skoj. Särskilt som tv:n var inställd på SVT 1 som viade någon repris när Benny Andersson spelade dragspel och Tommy Körberg och Helen Sjöholm sjöng hans visor. Inför en foxtrottande, medelålders publik där ALLA såg precis likadana ut. Kvinnor som män, unga som gamla. Varför ser alla svenskar likadana ut? Alla män hade pikétröja och beige byxor, alla kvinnor hade blommig topp/klänning och jeans. Och likadana glasögonbågar på alla, samma frisyr. Allt. Skrämmande.

Det var fasligt länge sen jag skrev något politiskt här på bloggen. Skönt, tycker ni säkert. Men jag undrar hur det kommer sig? Antagligen att det är en högerregering och jag känner att jag redan från början är emot nästan alla politiska beslut som fattas just nu.

Jaja. Kanske kommer jag på något smart att säga när det gråa vädret försvinner. Politisk krönika i juni alltså!

Kommentarer
Postat av: Sonic Syndey

jag var ute med en bunt svenskar igar i Sydney, och det var lite lustigt, for vi sag alla likadana ut...:-)

Tania var nojd dock, hon letar efter en Eric/Alexander Skasgard och ar overtygad att alla svenskar ser ut sa...

2012-01-18 @ 23:12:09
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0