Burkinarapport §1

Burkina Faso.

Det är röd sand. Gamar flyger utanför fönstret. Ödlor kravlar på husgalvar och murar och Red fire-träden lutar sig över de gropiga grusvägarna.

Har bara varit här knappt tvår dagar, men fått känna på den enorma hettan. Det är så varmt.

Sitter jag i skuggan i tunn, tunn sommarklänning och läser min bok, då rinner svetten om mig. Det rinner och man bli sjöblöt. Att vara i solen kan man nästan glömma.

Och ändå är det tydligen så mycket svalare nu än det var för två månader sen.

På nätterna hör jag ödlorna som krupit in i det air condition-svala rummet där jag ligger inne i mitt myggtält. Tjirp tjirp låter de, precis som Sädesärlor.

Har ännu inte fotat så mycket för så fort jag tar ut kameran blir det imma på linsen. Precis som i Fjärilshuset. Det är precis så varmt det är också.

Det är tillochmed så fuktigt att JAG har lockigt hår. Det ni.

Kommentarer
Postat av: Sunny Sydney

va spannade det later....hoppas att du har en jatterolig semester...



super manga kramar Maria

2010-06-13 @ 10:29:17
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Det låter suveränt Visan, va bra att ni har ett svalare rum så det går att sova i alla fall. Vilka spännande upplevelser du verkar ha, ser fram emot ickedimmiga bilder!!

2010-06-13 @ 21:55:25
Postat av: Pia

Hej Lovisa!

Har läst din blogg. Vilken resa!

Afrikanska kontinenten är verkligen spännande ,er resa verkar att ha varit en helt fantastisk upplevelse ,jag tyckte att Sydafrika var fantastiskt men det är ju hur snällt som helst jämfört med vad ni har upplevt. Så kul att ni trivdes i Lund.Vi tycker att det var jättekul att ni kom hit. Ha en skönsommar och hälsa O

2010-06-29 @ 19:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0