Tebax tebax jag är

Ja hörni-ni. Ni som är kvar efter det här långa uppehållet.

I måndags började jag på min nya utbildning, "Att skriva dramatik" på Biskop-Arnös folkhögskola. Vi är i en vindsvåning på Karlbergsvägen, 17 personer som alla verkar otroligt drivna, ambitiösa och roliga.

Redan på tisdagen satte vi i gång med skrivandet. Skrivövning på skrivövning och min hjärna trodde nog att den skulle implodera. Ögonen började svida av all koncentration. Väldigt koko, men jag är ju van vid att kunna sluta läsa om jag tappar tålamodet, ställa mig upp och ta ett glas varmt vatten. Men inte längre.

Och det känns kul och spännande och jätteläskigt samtidigt, för varje fredag ska vi lämna in fem sidor av precis vad som helst, utöver det vi jobbar med i veckorna. På torsdagar har vi skrivdag. Alltså idag. Jag jobbar på Eurosport just nu. Skriver andra grejer än manus, om jag säger så.

Well well, jag ska bara vara här några timmar till sen åker jag hem och umgås med Jack några timmar.

Det kommer bli en extremt intensiv höst. Mina klasskompisar verkar toppen hela bunten, glada, vänliga och inspirerande. Och redan i morgon börjar vi läsa varandas texter. Iiiiiii.

Ska blogga varje dag från och med nu också, om det mot förmodan finns någon som vill läsa. Kanske lägger jag ut delar av vad jag skrivit i skolan också, om det skulle vara av intresse?


Kommentarer
Postat av: Sydney

Tjena tjena tuffing



va spannande med nya skolan.



jag vill lasa det som du har skrivit, om man far, och du vill lagga ut.



Pussar M

2011-09-02 @ 02:45:04
Postat av: chippe

Jag vill också läsa det!! OCh tack föra tt du är tillbaka, har saknat det och dig!!

2011-09-02 @ 10:20:28
Postat av: S

Ja ja ja, är så nyfiken! vill se dig snart också... pussar

2011-09-05 @ 18:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0