tentanoja

Att ha tenta. Finns det något som hämmar lusten att leva så mycket? Det finns det säkert. Sitter och funderar på vad exakt det kan vara just nu. Det är bara det att när jag vet att jag har tenta på fredag, då slutar jag göra planer för alla dagar innan. Jag ska bara plugga. Men det gör jag ju inte.
Jag går upp tidigt på morgonen och gör mig iordning. Kokar te, varför jag nu gör det eftersom jag är mer förtjust i kaffe men det känns som en passande dryck för en hårt studerande kvinna. Sitter i alla fall där med min stora tekopp, öppnar boken och... kommer plötsligt på att jag måste ju sätta på en tvätt. Så jag sorterar mina kläder, langar ner dem i tvättkorgar och travar ner till tvättstugan. Hälla hälla, skruva skruva och så på. Tvätt=påsatt. Upp till lägenheten igen. Plugga. Fast jag borde verkligen plocka undan i köket först. Det är mycket lättare att koncentrera sig så fort det är städat. Plocka plocka, skrubba skrubba och så städat. Kök=rent. Ut till böckerna igen. Plugga. Fast nu är jag ju hungrig som fan. Så jag börjar laga mat och när jag ätit den är köket stökigt igen och tvätten behöver hängas upp och nog måste jag väl tvätta lite lakan och handdukar idag också när jag är ändå är hemma och inte har så mycket att göra...
slutsats: de dagar jag ska plugga är de dagar min lägenhet ser som mest städad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0