Sommarlängtan

Sommaren närmar sig. Inte med stormsteg, utan försiktigt smygandes. Vad har vi att se fram emot?

Ljumma kvällar med myggor och brännboll. Iskallt vatten i havet som man måste bada i. Getingar som flyger in på tunnelbanan och tvingar mig att hoppa av flera stationer för tidigt så att jag kommer försent. Fullsmockat på varenda uteservering så att jag måste trängas med småbarnen i parkerna och se på när de häller öl över varandra ända tills polisen kommer och tvingar dem att ringa sina föräldrar eftersom de bara är 15 och dyngfulla.

Jättevarmt och soligt ute, men jag måste jobba och sitter inomhus och spanar på alla som med bastväskan i högsta hugg är på väg mot strandmys. Lediga dagar från arbetet som är regniga, blåsiga och kalla och jag blir arg på väderguden som inte visar någon som helst förståelse för ett solfreak som jag. Så mycket björkpollen att jag i juli månad inte ens minns hur jag själv luktar. Glassfläckar på min finaste sommarklänning och en bikinilinje som ständigt är orakad.

Gud vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0