Morgon i hjärnan

Dimman ligger tät över gärdet. Man kan inte ens se båtarna från mitt fönster idag. Det känns sorgligt.

Idag är sista dagen på praktiken, det känns också lite vemodigt. Samtidigt läskigt att det gick så fort.

Nu är det ovanlig jul, oplanerad nyårsafton och första arbetsdagen på min födelsedag som stundar. Jag fattar inte riktigt hur hösten gick såhär fort. Min sista termin i skolan är snart slut. Poff. Som jag längtat. Äntligen.

En sak jag la märke till idag på min lilla bloggrunda är att på alla snygga modebilder har tjejerna höga klackar. Skyhöga klackar. Inga mysiga gympadojjor eller taxisar, det är stripphöjd på dem. Fast de går i mörkgrått och mocka i stället för svart lack.

Bör jag falla för trycket (det skitsnygga trycket) och köpa ett par eller ska jag faktiskt sluta upp med idiotin som börjar växa i min hjärna (jag skyller allt på The Hills!) och ta mig samman (kvinna!)?

Nä, grönt tänk var det. Och inte är jag i ett skriande behov av ett till par skor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0