Morgonregn

Nog hann jag med rätt tåg i morse. Det var varken sent eller tidigt.
Min klampa-runt-granne går alltid upp en halvtimme tidigare än vad jag gör, vilket har lagt grunden till ett irritationsmoment på morgonen. Men jag snabbade mig i morse, som satan.

Jag flyger ut ur porten och märker först då, med två minuter tills tåget går, att det SPÖregnar. Det öser ner helt enkelt och jag strumpebyxor och läserskor. Idiotiskt. När gummistövlarna står torra och rena i hallgarderoben.

Jag kutar till t-banan och hinner med 30 sekunders marginal. Inne i vagnen är det fuktigt och en bredrövad kvinna tror att hon äger hålla-i-sig-stolpen. Det gör hon inte. Jag grabbade tag i den trots att hon lutade sig och hade det skönt. Arg såg hon ut. Du äger inte pinnen! ville jag skrika. Men jag såg bara dryg ut och höjde ett ögonbryn. Charmiga Lovisa.

Gärdet är brungrönt med en regntung himmel som går i grått.

Själv har jag randig balongklänning och ribbade strumpbyxor.
Tisdagar är de onödigaste av alla dagar, men ikväll ska jag pyssla ännu lite till och det gör att mörkret blir mysigt. Det passar till vintermys.

Helt ärligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0