Därför ser min mage blek ut

Ju längre tid det går från att man skriver, desto större blir pressen på att det nya inlägget ska vara skitbra. Man har ju haft så lång tid på sig att tänka. Men det är inte säkert att tankar gör saker och ting bättre.

I fredags var jag och tränade på Eriksdalsbadet. Det var vid kvart i tolv på dan. Jag hade pippilotter och mina gamla dansbyxor, osminkad och ganska trött. I omklädningsrummet finns små pojkar i treårsåldern som stirrar på alla nakna kvinnokroppar. Vilken upplevelse det måste vara.
I omklädningsrummet finns också flera tjejer i 14-årsåldern. De verkar ha gympalektion. Tre tjejer byter om precis bakom mig. De är alla längre än jag och ungefär hälften så breda. Ändå drar de in magen så fort tröjorna åker av.
De ska simma och svarta trekants-bikinis, stl XS, åker på. Med push-upkuddar såklart. Så fort de rör sig kommer en våg av hårspray och godisparfym svepande. Jag kan knappt andas och försöker febrilt få av mig klocka och omaka strumpor. Tjejerna har ett så tjockt lager med mascara på sig att jag förundras över att de kan se något alls. Nästan som att ögonen har solhatt. Jag blir äntligen klar med ombytet och är på väg mot gymmet då en av tjejerna tar upp sin necessär.
- Å, får jag också, piper hennes kompisar.
- Mm, ja ska ba först, svarar hon och tar upp brunpuder och borste. Så börjar hon att sminka sin mage, upp och ner och i naveln.
Jag hinner tänka en sak innan dörren stängs mellan oss. Undrar om killarna i deras klass samtidigt står med kajalpennor i händerna och ritar magrutor på varandra.

Mycke ska man se innan ögonen faller av

Kommentarer
Postat av: malin

fyfan va klockrent lovisa! Hoppas du hade kul i lördags, jag hade jätte trevligt, tills vi gick...
som vanligt, som det brukar vara! lite trött på vissa saker var jag nog hehe, typ hoppandet på stolar o kastandet av frukt pusspuss

2008-01-27 @ 23:00:30
URL: http://malinmarilyn.blogg.se
Postat av: London_Calling

Pa mitt gym byter de unga tjejerna om under handuk. Det ser valdigt knogligt ut, av med drakten (eftersom att de alla har kjol drakt) under handuken. Medans de gamla hang-tanterna, gladeligen vandrar omkring med arslet vajande i luft strommen som kommer fran Air-Conditioningen. Det ar konstigt att man inte lar sig uppskatta sin kropp innan den gammal och faller sonder.
Byter garna en hoft som ar paj mot en litem rulle pa magen. Jag kan ju alltid rita pa den..Kanske ett oga....eller en snigel :-)

2008-01-28 @ 15:11:43
Postat av: Maria

haha, sjukt kul! Och väldigt sant och intressant konstaterande här i kommentarerna. När jag var fjorton körde jag handduks och tros-tricket. Nu klär jag obekvämt av mig och försöker intala mig att jag inte ska bry mig, men när jag blir 85 lär jag kasta av mig kläderna och stolt marchera runt och skaka celuliterna!

2008-01-28 @ 17:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0