Bartenderhyfs

Det gör så mycket.
Det kan ändra en hel dag, göra den ljusare och roligare.
Att ge det till någon kan få den att känna sig avslappnad, välkommen och tacksam.

Det gör inte ont att ge, det känns snarare ganska naturligt. Efter ett tag i alla fall. Om man har fått dålig träning kan man känna sig larvig, men det går snabbt över.

Igår var jag och O och åt lyxmiddag, det var riktigt underbart. Jag skulle fråga bartendern om vart toaletten låg och han höjde ett ögonbryn och pekade. OM jag inte varit på strålande humör, kunde hans nonchalans påverkat mig.
OM jag inte var immun mot otrevlighet tack vare en fantastisk kväll, hade hans bristande kunskaper om serviceyrket gjort mig förbannad.

Nu tänkte jag bara i mitt stilla sinne:
HUR jävla svårt kan det vara att le?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0