Obey the universe

Jag delade ju min tänkte att-göra-lista med er här på min lille lille skruttblogg häromdan. Det blev till slut tio punkter, och då skrev jag inte de som var lite FÖR nördiga.

I dagens Metro fick jag svar på mina planer från universum.
Stenbocken: Din praktiska sida kommer nu väl till användning, men tro dig inte om att hinna med allt du planerat.
Tigern: Ta en paus i vardagen.

Universum tycker inte att jag ska ta på mig för mycket. Universum tycker inte att jag ska försöka göra allt jag vill. Universum säger att jag ska slappa.

Brukar universum ha rätt, är då min fråga.

Beskrivningen av en stenbock är karriärsinriktad, viktigt för den att klättra uppåt, envis, håller sina känslor i styr och kan uppfattas som känslokall. Nu kanske några av er tycker att det stämmer, men stackars O som bor med mig vet i alla fall att jag INTE kan hålla mina känslor i styr.

Beskrivningen av en tiger är att den är livlig, engagerad, modig och redo att slåss för sin sak.

Äsch, varför kämpa emot, alla pilar pekar ju åt samma håll. Det är bara att följa stigen, go down the road, ända in i kaklet.
I helgen kommer inget bli gjort, universum sa det. Och då är det fan bara att lyda!

Kommentarer
Postat av: Martin Bjurefors

TIGER, du är en tiger!!! Kineserna har rätt!! glöm den tråkiga Europeiska astrologin. Den är föresten helt fel eftersom den utgår ifrån att jorden är vårt universums centrum. Så är ju inte riktigt fallet.

2009-04-17 @ 12:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0