Torftiga torp

På lunchen pratade alla om sina landställen.

- Ja för mitt landställe har inget rinnande vatten...
- Inte mitt heller, eller någon el...
- Mitt har inte ens en braskamin utan bara en liten vedspis...
- Ute på mitt land har vi inte någon väg till huset, man får hajka genom skogen i 30 mil för å komma fram...
- Vår lilla stuga har inte ens några väggar, bara fyra pålar och ett tak...
- Vi har bestämt oss för att köra utan tak, väggar och golv, det blir så mycket mer genuint då...
- Mmm, eller hur...

Vadan denna tävlan i "jag lever torftigast på mitt landställe"? Varför jämföra hur ÄKTA man har det på landet? Lite rinnande vatten kan väl fan inte skada ens rykte som duktig landställeägare? Jo, det kan det tydligen, fattigast vinner är det som gäller när det handlar om mediamänniskans semestervanor.

Kommentarer
Postat av: Maria

Och jag som varit så glad över att vi äntligen fått rinnande toalett på landet. Jag är sååå 2007.

2009-05-02 @ 00:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0