Förvirrad informatör

Just nu går "born in the USA" på P4.
Helt otippat i en Sportextra sändning, skulle jag vilja säga.
Inte.

Problemet med att ha särskilda människor som sitter och har ansvar för att svara i telefon och uppdatera webben på kvällar, är att vi inte har någon koll på vad som skett under dagen och därför låter extremt korkade när folk ringer och frågar saker.
- Hur gick det nu för den där hockeykillen i diciplinnämnden.
- Förlåt vad sa du?
- Jo, men han HV 71-spelaren.
- Ehm...jaha, jo han ja *letar febrilt efter en nyhet från TT*
- Hallå, vet du det eller?
- Nä, vet du, vi har inte fått den informationen än *försöker låta myndig*
- Nä ok, de kanske inte fattat beslutet än?
- Så är det nog.
- Ja, ni säger väl något när ni vet?
- Ja självklart, det gör vi, så fort vi har fått den informationen går vi ut med den *suckar av lättnad för att lyssnaren själv kommit med lösningen på problemet*

Så kan det låta, och det gör det.
Ganska så ofta faktiskt. Men som tur är har jag MVG i Teater A,B och C och improvisation är min starka sida.
Att smöra och låta inställsam är mitt mellannamn hjälper förvisso också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0