Vill gärna skratta åt det

Min helg bestod av solande i trappan på Brännkyrkagränd, kattallergi i Sickla, lunch och skokap i Hammarby sjöstad och promenix längs med Årstaviken.

Måndagmorgon började med en eventuell vattenläcka i fastigeheten. Och det verkar vara i lägenheten längst upp, vilket ju förvärrar hela situationen.
Det där med vattenläckor är himla knepigt, det är så mycket som spelar in i vem som ska stå för kostnaderna. Om det är rören i väggen som läcker är det den boende, om det är elementen är det den boende om det är vattenskador, men är det läckage så är det föreningen osv osv. Det sitter jag och stressar upp mig för när solen lyser utanför.

Jag sitter samtidigt och undrar över vad sossarna tror att de ska vinna på att Lundby-Wedin försvinner från LO, och vad de kan förlora. Ju mer splittrade de verkar, desto mer mark tar moderaterna över. Och redan nu är (m) det största partiet i Sverige. Det känns absurt, med en skolminister som aldrig jobbat som pedagog och vars straffhets gör att unga blir mer deprimerade och en passiv statsminister som inte tar finanskrisen vid hornen utan snällt sitter och väntar på vad andra beslutar.

Men men, det är början av april, kanske är allt ett enda stort skämt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0