Don't you look at me with those eyes

Nu när det närmar sig min sista dag på TV4 börjar allt fler människor ställa mig den enda sanna frågan:
- Vad ska du göra sen?

Mina svar har hittills varierat mellan:
- Jag vet inte riktigt.
- Time will tell.
- Det löser sig alltid.
- Jag har ju ett litet extrajobb.
- Jag har sökt massa olika jobb.
- Jag letar efter jobb att söka.

De svaren lämnar otillfredsställda uttryck i frågarens ansikte vareviga gång. Jag blir osäker på vad de vill att jag ska säga i stället.

- Jag har fått en krönikörtjänst på New York Times.
- Det blir en jorden runtresa serru, en viss person frilansar ju ganska fett.
- Jo, men jag har ju redan startat eget och telefonen vill aldrig sluta ringa, nästa vecka ska jag träffa Zlatan och göra en heart to heart i Barcelona. Nämnde jag att jag ska flytta dit också?

Visst, det låter ju bättre, men det är ju lögn. Ljug. Osanning.

Varför blir de inte nöjda med mina svar? Det är ju precis så det är, jag har keine anung om vad som komma skall för lilla mig, precis som de flesta andra i min ålder, position och fas i livet.

Om inte annat måste jag hitta något att göra till hösten för att de ska sluta titta på mig med puppy dog eyes och i sina stilla sinnen tänka:
- Stackars tjej, så ung, så naiv. Fortfarande ser hon på framtiden med tro och hopp i rösten. Vad fel hon har, vad dåligt det kommer gå, tur att hon ser ut att ha kassavana, annars vet jag inte vad som kommer hända.

Eller var det jag som tänkte så?


Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Det är bara du som tänker så! Hälten av dem av dem är vikarier själva och tänker på vad de skall göra sedan. Resten tänker nog att "wow, den tjejen kommer vi att se mer av". Du är superbra, och om ditt självförtroende vore hälften så stort som din talang så skulle du vara ice cool....

2009-08-20 @ 14:17:46
Postat av: Storasyster K

cooler than ice cool

2009-08-20 @ 14:18:34
Postat av: Storasyster K

Kelvin cool (ok.. jag har läst fysik på högskolan, men till mitt försvar skall jag säga att jag hade ingen overall)

2009-08-20 @ 14:19:44
Postat av: Sunny_Sydney

hej liten liten...



antarktis, gronland och sibirien...



men du ar hot ocksa...

Hot som...

Hot sauce, Regge Regge Sauce fran Sheffield.



eller kanske



Hot som..

Darwin eller Cloncurry..



2009-08-21 @ 07:10:01
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0