I'm a hoarder

Igår spenderade jag och O hela dagen till att städa, vädra och fixa hemma. Sen åkte vi till Älta för att plocka upp alla grejer jag skulle ha från huset. Och då blev det bekräftat: jag har en elakartad version av en samlande personlighet.

Jag har sprat precis allting från när jag var liten.
Alla barbiekläder, alla alla hjärtans dag-kort och vykort jag någonsin fått, alla pärlor jag köpt plus gamla smycken som gått sönder som var gjorda av pärlor.

Och det allra värsta: samtliga smyckeslådor och små burkar jag kommit förbi. Från plåtaskar för cigariller som någon glömt efter fester som mamma och pappa haft, till Guldfyndsaskar från 1995.

Vad hade jag tänkt gör med dem? Bara låta dem ligga i den stora papperslådan jag hittade dem i för evigt antagligen. Så mitt nya motto efter helgen är Släng, släng av bara fasen. Spara inget som inte får det att pirra i hjärtevrån och då ska det vara ett starkt jävla pirr.

Kvällen ska i alla fall spenderas med att läsa alla mina gamla dagböcker. Jag hittade åtta stycken förutom de fem jag redan har hemma. Ska bli spännande att se vad jag tänkte och tyckte när jag var tio. Antagligen jäkligt smarta grejer. Så klart.

Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Jag hittade också två dagböcker, och jag har antecknat ordentligt under korta intensiva perioder i mitt liv. Jag har tillexempel skrivit ned alla skyltar som åkt förbi på vägen upp till Åre. jag har även antecknat vad alla i min klass heter med för och efter namn, inklusive deras syskon och föräldrar. Jag måste säga att så här i backspegeln så var det förgångare till både tvitterbloggar och facebook. Tänk vad jag kunde men inte visste!!

2009-08-24 @ 14:08:06
Postat av: martin b

Är du förvånad??! Inte jag. Lever man i en ibland kaotisk famil följer man aningen strömmen eller går tvärs. Jag är imponerad av din "skyltkarta". Den vill jag se nån gång

2009-08-24 @ 14:29:40
Postat av: Sunny_Sydney

jag har aldrigt skrivit dagbok. Jag har forsokt. Jag har skrivit intensivt i 1 dag och sen glomt bort det. Jag tror att det ar mest for att min hjarna arbetar sa forvirrat att ska jag skriva ner det sa blir jag for trott.

2009-08-25 @ 01:07:17
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0