Jag får spela

Min syster K kommer med bra förslag på hur man ska skriva personliga brev till jobbannonser. Så nu måste jag skriva om dem jag skrev igår... typiskt!

Syster M föreslog att jag skulle outsourca. O läser alltid igenom det jag skrivit i alla fall, så det är ju ett steg på vägen. Men nog skulle det vara nice att ha en egen liten person som sitter och skriver allt det där tråkiga åt en. En sådan ska jag skaffa. En liten person. Det måste vara en liten en, för nu har vi ett piano i lägenheten också.

Herre gud. Precis när vi börjat få ordning på saker och ting och jag var nöjd med inredningen i vardagsrummet, ja då kommer mitt gamla barpiano inrullande och ska stå och ta ljus och plats.

men jag älskar det, jag spenderade både lördag och söndag morgon med att spela. Jag kommer tyvärr inte ihåg mycket av det jag en gång kunde, så jag improviserade lite. Det är svårt. Fast O försöker lära mig. Så jag bara kör. Grannarna är nog inte så glada, men det skiter jag i, för jag har suttit i styrelsen sen jag flyttade in och något ska man ju ha för besväret.

Min lön är att jag får spela tråkiga ackordstycken klockan tio på morgonen en söndag. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0