Maskerad skräck

Idag hade dn.se en liten nyhet om att det vänder upp på vissa delar av arbetsmarknaden. Det behövs till exempel specialsjuksköterskor, gymnasielärare och civilingengörer med fem års erfarenhet. Det behövs inte industriarbetare och journalister.

Men över en kvarts miljon svenskar är arbetslösa nu, det är många. Och de arbeten som finns går åt i ett huj. När man tillhör de som inte marknaden vill ha kommer det ungefär en annons i månaden som jag kan skicka svar på. Det känns helt enkelt lite hopplöst.

Och de här tankarna på att sadla om växer sig starkare och starkare. Och känslan av att jag vill packa min kappsäck och dra till något varmt ställe gror djupare och djupare. När vet jag om det egentligen bara är rädsla som maskerar sig som drömmar?


Kommentarer
Postat av: Maria

Hm. Fan, jag tycker att du ska starta en egen webbtidning! Internet är ju journalistikens framtid. Du kan göra något riktigt, riktigt bra! Välj en idé eller inriktning som intresserar dig och en större massa. Du har ju onekligen kontakterna att komma igång med den, och vi andra promotar ju dig så mycket vi kan.

2009-08-03 @ 20:43:46
URL: http://minigan.blogg.se/
Postat av: Martin Bjurefors

Jag tycker som Maria. Ta hjälp av alla du känner. Skapa en tidning på webben med ett brett utbud. Satsa på det som intresserar dig (tex. sport å kultur). Skriv om det som intresserar folk. Rejäla förhands och bra repotage som kan var grundande på telefoníntrevjuver. Bli en offside/filter på webben

M

2009-08-04 @ 11:02:34
Postat av: Sunny_Sydney

Hej

Om du startar egen tidning sa kan jag skriva om smycken och om performance theory. Jag tror sakert att det finns teorier om det som man kan sla i hop med Kultur och Sport...framforallt sport.



Man kan rakna pa Risk Reward Ratio for en person som vill bli super sport stjarna...

Hur manga timmar man maste trana (ca 10,000 timmar enligt Gladwell) - eventuella skador/ de pengar man evt kan tjana pa att springa snabbt.



Da kan man komma fram till ett nummer som pavissar hur stor chansen ar att man blir en sport stjarna. Det kan folk fa rakna pa i gympan i skolan...:-)



Om du ska sadla om...Gympa Larare...

sa kan du saga saker som

"du ska hoppa som en tiger" - angaende basket

"smarta ar svaghet som lamnar kropper" - generellt nar det galler sport

"Ta i fran knana" - hojdhop

kramar Maria

2009-08-05 @ 01:06:04
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0