Midnattsloppet

Det är helt surrealistiskt att vara tillbaka på jobbet.
Idag är dessutom alla glas puts väck, så jag är törstig hela tiden.

I lördags sprang min fader och en vän Midnattsloppet. Precis när vi gett upp hoppet kom en glad, svettig karl i sina bästa år kutandes och jag fick en blöt (av regn och kroppsvätskor) puss på kinden innan han lubbade vidare.
- Efter jag gått i mål vid Zinken sprang jag tillbaka till Götgatan för att hämta bilen, kaxar fadern efteråt.

Den som ändå fick springa!

Men jag, L och T nöjde oss med att stå på sidan av i regnet och heja. Heja heja, ropade vi och upptäckte att det nog är det töntigaste ordet i svensk historia.
Heja, heja tjöt vi och jag drack lite öl och T drack lite vin och funktionärerna tittade på oss som att vi vore aliens. Måste man vara hälsosam när man TITTAR på andra människor som är det? Nej!

När jag var i London i våras och sa hejdå till Syster M, då tittade vi på London Marathon. Vi började kolla vid elvatiden på förmiddagen och på alla barer längst med springsträckan var det fullpackat med suporters som drack öl, rökte och blåste i visselpipor för att heja heja heja. Så inget fel i det.

Fick precis reda på att O köpt en present till mig. Presenter är nog det bästa jag vet. Japp.

Kommentarer
Postat av: Sunny_Sydney

Det basta med att supporta andra i sin sport ar att man sjalv kan dricka ol, medans man suportar. Man blir sa mycket mer supportande nar man dricker ol, Lite mer hogljud och lite mer entusiastisk an vad man ar till vardags...



Ol och Sport = en bra blandning.



2009-08-18 @ 01:54:06
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Storasyster K

Förklaringen till Londons förfall är att engelsmänen aldrig tog del av den svenska idrottsvärldens starkaste slogan på 70-talet. "Spola kröken". Jag och Maria tog del av "spola kröken", både i form av klistermärken och t-shirts med tryck. (Det var dock igen utmaning att spola kröken i 5-års åldern.) Men jag upplever att Maria inte riktigt håller kvar vid dessa kloka ord.

2009-08-18 @ 10:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0