Mina pengar - till mig!

Inget har jag hört om min insats i webbradion, jag vet inte hur jag ska tolka det. Jag bestämmer mig för att inte tolka, bara vänta.

Den senaste veckan har jag känt hur ett enormt, uppdämt shoppingbehov har brutit ut i mitt sinne. Jag kan nästan inte tänka på något annat än kläder jag vill ha. Bortsett från de plagg jag fick i julklapp har jag handlat två par byxor och en tröja sen i januari och höstkollektionerna pockar på min uppmärksamhet.

Nä, där ljög jag förresten, jag har köpt fyra byxor i vår. Ett par som var ett felköp eftersom jag ser ut som en clown i dem, (jag struntar i vad O säger!) ett par knallblåa chinos som syster M kommenterade med ett ord: Roadrunner. Sen två par jeans, samma modell, olika färger.

Jeansen får klart godkänt. Alltså, jag har köpt två par byxor (som jag använder).

Jag vill hur som helst ut på en shoppingrunda, köpa bra höstskor som inte pajar efter tre månader (som de jag köpte förra året gjorde, damn you Din Sko) och en snygg jacka som inte gör att jag ser ut som en lantis från 2003 i. Inget fel på lantisar från 2003, men jag vill hellre se ut som Lovisa från 200.....12.

Om inget annat stort händer i helgen, det vill säga om vädret inte är bra, då ska jag fasiken handla grejer till mig själv. För efter att ha inspekterat mina bankkonton kan jag konstatera att jag faktiskt har råd.
Och enda anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att peppa mig själv att inte fall för trycket från min snål-ådra, den största och starkaste ådran i min genbank.

Jag ska slösa pengar på mig själv! Jag ska.

Kommentarer
Postat av: Storasyster K

Shoppa, shoppa , shoppa, Går inte att stoppa!

Detta är den enda hösten som du kommer att vara 23 år, se till att fira det med bra snygg jacka. Köp två par skor, ett par snygga och ett par som du kan gå i. Det går inte att kombinera utseende och funktion i skor. Om det finns en enda sak jag lärt mig i mitt liv - en enda sanning om livet som jag vet, så är det att det inte går att kombinera detta i ett par skor, du måste ha två par. Tyvärr!!

2009-08-18 @ 16:48:32
Postat av: Sunny_Sydney

Hej nar det galler webradion sa missade jag det igen, for jag somnade...jag hadde satt klockan och allting, med det var for tidigt pa morgonen..



Nar det galler shopping sa lyssna pa Syster K...lyssna inte pa mig nar det galler shopping eller klader...



Roadrunner...sa jag verkligen de...kanske ar det for de var sa fina och klarbla, Min favvis farg :-)...



Jag vill ocksa shoppa lite...alla min jobb kjolar ar minst 3 ar gamla och ganska notta..men det har vart sa fint vader har att det vore korkat att ga in fran solen

2009-08-19 @ 00:58:55
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Martin Bjurefors

För sjutton gubbar, Jag hörde varenda minut och efterintervjuven också. Min dotter är grymt bara. Hennes intro var fördj... bra

2009-08-19 @ 12:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0