My name is knäcken

Ja, jag tror att trädstammar kan vara drakar. De har blivit frysta i en svunnen tid för att de gjort något dålig eller för att någon elak drakjägare hatade dem så mycket att han bestämde sig för att förstöra deras liv. Så då är det min uppgift att gå till dem varje dag och ha med en liten present, som blåbär eller något, och prata med dem så att de blir lite glada.

Och pang så blev jag anställd.

Hur som helst, så är det min namnsdag idag. Lovisa. Fanfar, applåder och allmänna hurrarop.
 
Jag började dagen med att gå till naprapaten som ruskade, skakade och slog på mitt bäcken tills jag gnydde som ett litet marsvin fast under en ångvält. Tyst alltså.
- Jag kan inte förstå hur en rygg kan vinna mot mig, mumlade han om och om igen för sig själv.

Jag är bäst på att knäcka naprapater!
Baddabom-tisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0