Nu ska jag förbereda mig

Idag har jag bara en sak att göra. Eller snarare, jag FÅR bara göra en sak.
Och det är att förbereda mig för matchen jag ska kommentera om två veckor. Det sjuka är att jag blir nervös och illamåenda bara av att förbereda mig. Hur sjukt är inte det?

Fasiken alltså, om det går åt skogen kommer jag nog ta livet av mig. Åtminstone byta yrke, försvinna från media-Sverige fort som tusan. Och bli polis. Eller trädgårdsmästare. Eller dagisfröken, nej, förskolepedagog heter det ju. Tror det skulle vara kul. Man kan göra en enorm skillnad i många människors liv plus att man får vara utomhus ofta. Så får det bli.

Det svåra är att jag inte vet i vilken ände man ska börja. Pannkakan har ingen ände, korven den har två, matchen mellan Assyriska och Giffarna Sundsvall har tretusen, och Lovisa blir stressad då...

Om det är något jag är duktig på så är det att skjuta upp sake, till exempel som nu. Att jag sätter mig och skriver om det istället för att göra det. Så nu gäller det. Jag svarar inte i telefon på fyra timmar och jag ignorerar dammråttorna i hörnen. Och det vid bokhyllan, bakom tv:n, i hallen, badrummet och sovrummet också.

I shall prepare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0