Woodstock kan drömma vidare

Jag är på jakt efter en höstjacka. Jag har inte köpt en ny höst- eller vårjacka på fem år, det är dags att få en ny av mig själv. Har jag bestämt.

Så av någon anledning gick jag in på Tradera för att kolla runt lite. Och jag märkte att Tradera är precis lika beroendeframkallande (och huvudvärksframkallande) som Blocket. Vips har jag lagt ett bud på en kappa, men inte en som passar för höst, utan en vinterkappa  från 70-talet med fluff och mocka.

Och nu sitter jag här, med 8 timmar kvar till sista budet, och hoppas att Woodstock321, som är den andra personen som har budat, inte ska lägga mer än mina 220 kronor. För jag vill ha den där hippiekappan!

Någonstans i bakhuvudet ropar en liten röst att det var ju höstytterkläder jag skulle köpa. Men jag låtsas att jag inte hör. Tralla-la en vinterjacka som jag behöver.
Men mocka, ropar rösten, det regnar och snöar ju i Sverige!
Tralla-la impregnera är ju inte svårt.
Men det kommer du ju bara göra en gång och sen kommer du glömma så blir jackan förstörd i alla fall!
Tralla-la den är ju rödbrun och jag kommer se ut som att jag kommer från vinterscenerna i Hair.
Men Lovisa, du har ju inte långt hippiehår som i Hair!
Tralla-la, men i min fantasi har jag det.

Och min fantasi rular över logiken, varje dag, varje sekund.
Alltså, Woodstock 321, du har inte en chans!

Kommentarer
Postat av: chippe

Fick du den??

2009-08-31 @ 17:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0