En dag av shopping

Jag har en kusin som är exakt nio dagar yngre än vad jag är.

Det kan ha varit just de dagarna som vår skapare delade ut shopping-genen, för hon har den och jag icke.

Idag möttes vi upp i stan halv tolv och har sedan gått i affärer till klockan fyra.

Jag är död.

Men roligt var det. Det är kul med sällskap som inte tycker det är trist och jobbigt (lillebror) eller som är totalt okritiskt och applåderar allt (O).

Av någon anledning kan ingen av dessa killar riktigt hjälpa mig i den viktiga processen att hitta rätt kläder. Väldigt underligt...

Trots att köerna var långa och det var trångt i affärerna så var alla människor väldigt lugna. Jag trodde det skulle vara kaos, men allt gick väldigt smidigt till. Skönt att slippa armbågar och slagsmål.

Idag börjar jag inte jobba förrän klockan 20. En så pass mystisk tidpunkt att en medarbetare ringde och frågade om det stod rätt i schemat. Men så är alltså fallet.

Kan det bli lite hockey kanske?

Detta var i alla fall vad jag köpte idag, helt onödigt och lyxigt, men jag betalade allt för hälften av mina kattpengar. Det var jag värd.



Ett skärp att ha i midjan på klänningar.



En svart, supertajt kjol som är nästan vadderad, men kusinen försäkrade att jag inte såg tjock ut så jag slog till.



Och en röd klänning som jag ska ha på nyårsafton med skärpet i midjan. Det syns inte på bilden, men det mörkt röda är plysch och det ljusa är typ genomskinligt. Tror det kan bli fint.

Fast på nyårsafton kommer mitt huvud att synas, annars blir mina vänner rädda.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Du är rolig. Funderat på att göra en samling av dina bästa bloggar och göra en liten bok?

2010-01-04 @ 15:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0