Idag får vi ett nytt hem

Idag är en fullbokad dag.
Kom precis hem från färgaffären där jag mötte upp min far. Penslar, tejp, färgtvätt, roller och golvfärg. Ka-tjing.


Om två timmar är det dags att åka till mäklaren med mor och få nycklar till nya plejset.


Sen slutar O i skolan och då ska vi börja lasta över några kartonger så att vi får plats att packa mer. Och mer och mer. Hur mycket prylar kan en människa behöva?


Självklart pajade min rygg igår. Hade ont som på den gamla goda handbollstiden. Men det är bara att bita ihop och komma igen, för jag känner mig själv och vet att jag kommer ta i mer än vad jag får i veckan och helgen ändå.


Sparar naprapattiden till nästa vecka, då får han knäcka mig rejält.
Jag kan inte fatta att vi ska flytta. Vi började kolla på lägenheter i oktober och nu, första december, får vi vårt nya hem. Allt har gått så fort.


Jag ser mest fram emot att få julpynta, känner mig lite efter som inte kunnat börja göra det än. Men det står kartonger i vägen för alla fönster, så jag kommer inte åt att hänga upp julstjärnor. Typiskt...

Kommentarer
Postat av: chippe

urmysigt, det kommer bli så fint så fint.

2009-12-02 @ 16:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0