Idel svenska skidframgångar

Halledudanedej, igår var det mysigt i Kärrtorp må jag säga.

Glad i hela kroppen blev jag av dessa celebra besökare, T och M.

Igår gjorde jag misstaget att sätta tillbaka min ring på fingret brevid det finger som är nysytt, svullnaden hade äntligen gått ner.

Nu har den gått upp igen och jag får fasiken inte av ringen. Den sitter som fastgjuten. Det kan bli spännande i framtiden tror jag.

Annars är det Radiosporten hela helgen, idag har jag på fyra timmar rest mig från min stol två gånger. En gång för att sätta på radion, cirka tr och en halv meter ifrån min stol, och ytterligare en gång för att värma min matlåda.

Jag är, som ni kan förstå, lite stel i kröppen.

Goda nyheter: 17-åriga debutanten Sara Hector kom på 22:a plats i världscuptävlingen i storslalom i Åre. Helena Jonsson vann skidskyttets jaktstart i Österrike, Aco kom åtta efter att ha skjutit bort sig. Charlotte Kalla kom tvåa i Dovas.

Heja tjejer friskt humör.

Nu ska jag knalla iväg till studion för snart sätter långa Sportextra igång med bland annat innebandy-VM. Idel spänning och lyckorus i radiohuset helt enkelt.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0