Min bils önskan

Igår lyckades jag till slut pallra mig iväg för att se O:s spelningar på Nalen.

Det var otroligt bra för själen och lusten, men inte lika bra för kroppen och musten.


Förkylningen som lagt sig lite har idag kommit tillbaka med råge. Snörvel och feber, det bådar inte gott.


Men vad det snöar! Man kan inte längre se min lilla bil på gatan. Den är helt insnöad. Jag undrar hur jag ska få ut den...


Kanske har den helt enkelt gått i ide. Och kommer tillbaka på våren. Det är ju mer en vår- och sommarbil, min lilla Seat. En spansk bil diggar inte snöiga nordanvägar. Den vill ha snirkliga bergsstigar och gassande sol och en förare som vevar ner fönstret och kastar skalen från alla uppätna solrosfrön på den gropiga asfalten.


Det är vad min bil vill. Jag kan inte tala för mig själv...

Kommentarer
Postat av: martin b

juste rim!! Tränar inför den 23:e?

2009-12-21 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0