Nyårslöften

Nyårsafton mina damer och herrar, med den kommer nyårslöftena rullandes som ofrånkomliga blodiglar på LSD.

Jag brukar inte ge något särskilt löfte på nyårsafton, men i år kommer det nog bli ändring på det.


För när jag träffade min kusin häromdan kom jag ihåg det enda löfte jag gett. Det var nyår när jag gått en termin i sjunde klass, jag var tolv.


Då, när klockorna slog tolv, lovade jag dyrt och heligt att jag skulle bli mer tjejig.


Så från att ha vandrat omkring i skolan med min farfars gamla tröja och min pappas gamla jeans på mig, kom jag dit med jazzbyxor och kjol och tajt tröja. Varje dag.


Smink började jag också använda. Mascara och silverögonskugga som jag fått från storasyster M.


Jag var så tjejig som jag bara kunde. Det var påfrestande, men jag kände mig mer som en i gänget.


Sen tog det ytterligare några år innan jag lärde mig att TYCKA OM tjejer och att vara en av dem. Det får jag tacka S, L och T för. Helt och hållet. För de visade att tjejer kan vara feminina men ändå starka, att man inte behövde snacka skit för att bilda en stark vänskap.


I år är det alltså dags för ett nytt löfte som jag tänker hålla. Och det ska inte vara någon liten skitsak som att börja träna eller sluta äta godis, för träna gör jag så fort min kropp tillåter och godis tänker jag käka tills jag får börja träna igen.


Nä, något större, något mer livsavgörande.


Som att se till att Lady GaGa inte får in en enda låt på radion 2010, för de mördar min hjärna. Eller att få samtliga rika företag att värna om miljön. Eller att Magnum Ego kommer tillbaka hos GB. Mums!


Jag tror det nya decenniet kan bli ett bra ett, med Gierttska ögon sett.
Se där, en nyårsrim. Only for you.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Hej du rimmar vädligt bra! Och din första mening är fullkomligt lysande, vad får du allt ifrån?

2010-01-04 @ 15:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0