Vision för framtida hopp

I vårt badrum finns en liten tvättmaskin. Det står Kenny på den och jag och O döpte honom snabbt till Kenny Filthfighter. Karln behöver ju ett efternamn för böveln!

Idag har jag tvättat den första lasten i lilla Kenny, för naprapatbesöket igår förhindra mig att traska iväg till tvättstugan med tunga lass av smutsiga kläder på släp.


Problemet är bara att vi inte har något torkrum i vår lägenhet. Konstigt va? Så alla element är fulla av halvvåta kläder nu. Hoppas de hinner torka innan jag får besök i kväll.


Igår pratade jag lite om miljöproblemet och storasyster i Sydney säger att hon tror att allt kommer gå åt pipsvängen med klimatet.


Nej, det vill jag inte tro. Sakta men säkert vaknar världen till liv. Vi är några stycken och det tar tid innan alla vänder sig åt samma håll. Vi i väst behöver sänka vår standard för att de nya industriländerna också ska kunna ha drägliga liv. Jämlikhet över hela världen, jojomen.


Därför stänger jag av vattnet och köper inte apelsiner och grapefrukt från Sydafrika, utan från Spanien. De har skeppats kortare väg, lite bättre för miljön. Äpplen från Tyskland och inte från Chile. Gurka från Sverige. Det tar tid att handla, men satans vad duktig man känner sig.


Vi måste ha visioner grabbar, det sa jag till min far med skarp röst på hans födelsedag (sa och sa, jag skällde lite på honom). Precis det som Socialdemokraterna får kritik för i DN att de saknar. Visioner för en bättre värld när det gäller allt, från religionsfrihet till jämlikhet och miljö.


Visioner. Vilket vackert vackert ord.

Kommentarer
Postat av: martin b

Vi hade Pär Holmgren (ni vet den långhåriga/tunnhåriga metrologen) som talare på jobbet. Han pratade miljö - klimat - väder. Det var oerhört intresant, skrämmande men också hoppingivande. Han tror mycket på vår förmåga att lösa de problem vi står inför. Det var jättebra och om ni är intresserade så har han en hemsida [email protected]. se, com eller nu eller nåt. Han var jättebra.

Dessutom skällde du på mig bara för att jag tyckte att burka var kvinnförtyck och det tycker jag fortfarande men det känns tryggare att ha den konflikten över din blogg. Ja menar för min egen hälsa



Martin

2009-12-11 @ 15:12:08
Postat av: martin b

Hej, vi hade pär Holmgren, ni vet denlång och tunnhårige metrologen från TV, som inspiratör på ett möte på jobbet. Han pratade miljö - klimat- väder och var jättebra. Både skrämmande - intresant och hoppingivande. Han tror mycket på att vi kommer att klara av den situation som vi befinnor oss i men det kommer att kräva mycket. Läs på hans hemsida ! Jag tror den heter [email protected] eller, com eller nåt annat.



Dessutom skällde du på mig för att jag tyckte Brurka var kvinnoförtryck och det tycker jag fortfarande men det känns tryggare att stp på sig över din blogg.

Martin

2009-12-11 @ 15:22:03
Postat av: martin b

Hej, vi hade pär Holmgren, ni vet denlång och tunnhårige metrologen från TV, som inspiratör på ett möte på jobbet. Han pratade miljö - klimat- väder och var jättebra. Både skrämmande - intresant och hoppingivande. Han tror mycket på att vi kommer att klara av den situation som vi befinnor oss i men det kommer att kräva mycket. Läs på hans hemsida ! Jag tror den heter [email protected] eller, com eller nåt annat.



Dessutom skällde du på mig för att jag tyckte Brurka var kvinnoförtryck och det tycker jag fortfarande men det känns tryggare att stp på sig över din blogg.

Martin

2009-12-11 @ 15:22:38
Postat av: lovi

Far, jag skällde inte på dig för att du tyckte burka var kvinnoförtryck utan för att du tyckte man skulle lagstifta emot slöja och jag hävdar att lagar inte genomför förståelse och integration, det är utbildning och möten över de kulturella gränserna som behövs. kram!

2009-12-11 @ 16:03:38
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0