t-banetankar

Ja de skyller på tunnelbanan, läkarna.

Det var där jag fick min influensa och det är där smittor sprids snabbare än tågen till Farsta Strand drabbas av förseningar.

Att åka tub på mornarna är verkligen inget jag längtar efter. Kalla perronger, inbromsningar som får trumhinnorna att gråta och köer både in och ut från tågen.

Jag har därför kommit på några heta tips till Stockholms kommunpolitiker, några pointers som skulle kunna göra det trevligare för alla:
Sätt in fler tåg, så uppenbart att man börjar gråta.
Öka busstrafiken så att det blir spridning på resenärerna.
Sätt in fler busslinjer, om jag tex skulle ta ettan från Hötorget som också går till Gärdet, då får jag sitta ca 50 minuter. Det går fan snabbare att krypa baklänges hela vägen.
Sätt upp skyltar liknande de som finns i den engelska t-banan, om att man reser på sig för äldre, gravida och folk med kryckor. Att man ska gå in i gångarna så att det inte blir snortrångt i ståfyrkanten, att man ska låta folk gå av innan man går på tåget.
Läxar upp alla mödrar så att de uppfostrar sina barn så att det blir lite jävla fason på stockholmarna, man håller upp dörren åt folk, man tackar när någon gör det, man reser på sig för äldre, man drar in benen när någon försöker komma förbi, man säger ursäkta om man vill någonstans och någon står i vägen - man puttas bara inte.

Nä fy fabian, jag har återigen fått lust att skita i min utbildning och bara rikta in mig på att uppfostra allmänheten. Jag tänker bara, att om alla beter sig hyfsat normalt, då kommer också folk blir gladare.
För när jag åkte till jobbet i morse, såg jag inte en enda människa som log. Alla är sura och griniga. Kanske för att de inte gillar sina jobb, kanske för att smöret var slut till frukost, kanske för att någon tjongat en ryggsäck i huvudet på dem när de satt och läste sin Metro i lugn och ro.

I alla fall så var ingen glad och tänk vad onödigt det är att vi finns på den här lilla jorden och inte ser det som något ul och bra, utan mer som ett straff.

Fan, jag måste försöka sprida glädje istället för uppfostran. Knepigt värre...

Kommentarer
Postat av: London_calling

Hej

Det ar ingen som ger en sittplats pa tunnelbanan i London nar man har kryckor.

Men dock kan man fa sig en Baby on Board Bricka att satta pa jackan om man ar gravid sa att folk ska ge en sittplats. Vet ej om det fungerar. Jag vagar inte ge upp min plats till nan som ar gravid. Man vet aldrig om det ar en Pizza eller Fish and Chips Babis, och da blir folk arga om man fragar dem om de vill sitta.

Kramar M

2009-02-18 @ 17:49:57
URL: http://www.giertta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0