Äventyrslista kaboom

Efter requests:
Jag ska tatuera ett tecken som man har hittat i Västafrika, Indien och Norden. det är en cirkel, uppdelad i fyra delar med en mindre cirkel i varje tårtbit. Jag kan inte rita på denna dator... jag jobbar ju...
I Indien står den för de fyra väderstrecken och symboliserar helhet, unity. I Västafrika står den för moder jord, människan ett med naturen, enhet med jorden. I Norden stod den för solguden, källan till liv och naturen.

Jag kände superstarkt för den när jag hittade den och det är det främsta. Att den står för helhet, närhet till sig själv i lugnet/naturen. Och urmodern, stark kvinna. A, nåt sånt.

Självklart ska jag ta bild när jag gjort den också, fast jag är sämst på att lägga bilder i min lille blogg.

On the notes of adventure:
Alla äventyrssugna människor jag känner ska utan pardon dras med i alla äventyr jag själv tänker delta i. Och det är nog inte sådär jättekul att äventyra helt ensam...

Men vilken typ av äventyr är det folk suktar efter?

Själv har jag i mitt huvud en liten lista:
Östra Europa med bil/tåg
Transibiriska järnvägen
Hoppa fallskärm
Åka skidor i Riksgränsen
Skidor i Alperna
Ta dykarcertifikat
Åka på safari i Kenya
Vandra på Island
Lära mig köra båt och vara ute en månad längs med Sveriges kuster
Centralamerika, Nicaragua (såklart), Puerto Rico, Kuba (geografiskt ändå nära...) Guatemala, Panama
Ha dykarcert och åka till Australien och dyka arslet av mig
Brasiliens djungler

På budgetfronten:
Hyra en racerbil och köra på proffsbana
Hoppa från tian
Tunnelbanesight-seeing
Åka bil genom hela Sverige (någon miljövänlig liten sate), inte planera utan bara köra dit näsan pekar

Ja, det var min helt oplanerade lista. Jag är nyfiken på vad alla andra vill göra för äventyr!


Kommentarer
Postat av: London_calling

Jag har redan hoppat fran 10:an :-)

Sa min lista ser lite annorlunda ut



Aka till San Fransisco och ga pa ett kafe dar hela menyn ar affirmations. (en sallad heter I am pretty, I am clever)

Indonesien

Bali - for att kopa ett bord

Malaysia igen - lamna resorten denna gangen

Thailand for att ata Thai Green Curry

Kora bil langst Great Ocean Road mellan Melbourne och Sydney nar jag har tagit korkort.

Salja mina smycken, i nan affar eller sa.

Aka till the Outback och fossick for gemstones

Lara mig stenslipning av A:s pappa

Aka till Tokyo och kolla in Harujuku Girls och ga till en syre bar, och kopa tyg.



ja, och tusen andra saker som jag inte kommer ihag. Jag ska gora en Molto Beyondo list :-)

2009-02-05 @ 10:44:58
Postat av: Carina

Låter bra, jag är nöjd. Både med äventyr och tatuering.



Jag ska bara bli frisk, sen kör vi =)

2009-02-06 @ 12:06:49
Postat av: martin

Hej. Nordiskt soltecken!? Det låter spännande.Var ska du ha den? Hur stor? Du vet vad jag tycker är snyggast (inget) men det här får väl duga. Vilken bra lista. Gör det!!!

2009-02-09 @ 12:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0