Äta bör man annars dör man

Om  en halvtimme är det äntligen lunch. Det ser jag fram emot för jag är hungrig som en... inte varg, mer flodhäst!

Mat är nog den enskilda sak som jag och min lilla O lägger ner mest pengar på. Jag äter dessutom ovanligt mycket för att inte vara längre än 1,63, så det går några hundringar i veckan på det.
Att man vill äta nyttigt gör dessutom saker och ting dyrare. Och när man som vi försöker köpa mycket Kravmärkt är det inget skämt längre. Men vad gör man inte för jorden liksom. Jag blir sen galet förbannad på de som man ser har pengar, men fortfarande struntar helt och hållet i de ekologiska varorna, medans vi står där med vår usla inkomst och köper Krav för allt vad vi är värda.

Aja, sent ska syndaren vakna. Kanske kommer en mullig ko att jaga dem i himlen.

Egentligen borde man ha mer storkok tillsammans med sina vänner. Ta en söndag och laga en maträtt var, fast tillsammans, och så delar man upp det i slutet av kvällen så att alla har några matlådor med sig hem. Tål att tänkas på.

Nu kurrar min mage så att mina kollegor undrar varför helikoptern försöker landa inne på pressredaktionen i stället för på taket där den ska vara.
Över och ut.

Kommentarer
Postat av: Carina

mmm... Mat.

Jag funtar på pastasallad idag.



och jag är fett på kompis-matlådekvällen.

=)

2009-01-13 @ 13:44:08
Postat av: lillebror

Var inte du 1,64 och en halv?;)

2009-01-22 @ 12:43:55
Postat av: Lovis

Nope, jag är 1,63 och en halv, har jag för mig. eller är jag 1,64? fan, ja har glömt, får mäta mig när jag kommer hem.

2009-01-22 @ 12:49:19
URL: http://lovisagiertta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0