Frieri friera

Det är så dött på detta kontor att det är löjligt.

Av 70 anställda är vi fem närvarande. Jag är en av dem. Och jag är lätt uttråkad. Jag brukar ha mellan 13 och 16 texter att skriva varje vecka, denna har jag fyra. Fyra ynka texter och fyra dagar att bli klar på.

Hint: jag är redan klar.

På lunchen var det återigen massa bröllopssnack. Idag avverkade vi möhippor och själva frierierna. Och trots att vi lever i jämställdhetens tidevarv, är det ingen av brudarna som friat, bara männen.

Det är inget fel med det, men det skulle vara coolt att höra om någon tjej som gjort något speciellt för sin karl. Planerat något särskilt, en överraskning. Stackars grabbar som inte får något sånt. Är det inte orättvist? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0