Omhändertagande

Förra veckan tog jag mig an två små skyddslingar. Jag såg hur de for illa, ingen brydde sig om dem, de var svultna i ett bortglömt hörn.

Jag tog dem under mina vingar och gav dem näring och uppmärksamhet. Klappade på dem, viskade fina saker till dem och varje dag ser jag till att de har det bra.

Idag har jag utökat mitt upptagningsområde och fått fyra nya små bebisar. Några har jag fört ihop på en ljus plats så att de kan få vara tillsammans och frodas under Lovisas moderliga vård. En får stå i sin hörna, den mådde under omständigheterna bra.

Genast känns det lite roligare att komma till jobbet, när de hälsar mig från sin nya plats.
- God morgon, välgörare, nickar de.
- God morgon mina älsklingar, vinkar jag.

Så sätter jag dem under vattenkranen och låter det porla över dem, det livgivande vattnet.
Mina små orkidéer, jag ska få er att blomma innan sommaren är slut.
Kanske kan jag smuggla med mig lite växtnäring genom receptionen i morgon? Kan gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0