Vill ut

Jag vet inte jag. Varför tvingas man sitta still, på en stol, framför en dator, och jobba, när man vill cykla till Sandan och bada istället?
 
Det är en svår, svår fråga. När till och med Dalai Lama säger att man behöver pengar för att överleva, då vet man att det inte finns någon utväg.

Egentligen borde man kanske sadla om (ett helt halvår efter examen...) och bli trädgårdsodlare istället. Det skulle jag nog njuta av. Att få bestämma lite över sin egen tid. Att få skrota runt i arbetsbyxor och klippa av vissna löv känns enormt lockande när det svider i ögon och mage efter för mycket skärmstirrande och maskinskaffedrickande.

Eller om arbetsdagen var fem timmar istället för åtta och en halv. Då skulle jag hinna hälsa på systerdöttrarna, dammsuga och svabba hemma, raka benen, laga middag OCH gå en promenad som slutar med bad. Ikväll gäller det dock att prioritera. Har en stark känsla av att maten vinner, sen dammsugningen. And the lord knows I like to dammsuga...

Kommentarer
Postat av: Martin B

Sandasjön finns kvar. I morgon kommer syster K & Co finnas i dessa direkt närhet. Om så önskas kan både bad och middag erhållas på kännt ställe!!

2009-07-29 @ 15:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0