Min sommarlördag

Antal sömntimmar: 5.
Temperatur utomhus: 21
Mil per timme: från 50-130

Så började min lördagsmorgon.

I en brun Saab susar jag, O och pappa längst med motorvägen mot Göteborg och Helsingborg. Vid Gnesta svänger vi av, in mot landet. Pittoreska byar, åkrar och ängar och ett ständigt stirrande rakt fram eftersom jag inte fick vrida på huvudet, i en och en halv timme. Sen var vi framme.

Ett litet, gult hus inte större än 18 kvadratmeter och en tomt som är en bit av en åker. Mellan kullarna går en grusväg som leder till sjön.
- Lovisa, VILL du att jag ska visa dig var man kan hitta massa smultron? frågar A.
Och självklart vill jag det. Så följer en dag av sol, bad och lek och en jävla massa smultron eftersom A helst vill plocka men inte behöver äta. Moster vill bara äta.

Det var den mest rofyllda dagen på hela sommaren och den kändes lång och skön. Trots att lilla E kastar fil på mig, trots att min höft kajkar ur så att jag inte kan dansa och jaga som en riktig lekmoster och trots att jag inte fått sova tillräckligt länge natten innan. Det var bara svensk sommar och inget kan slå den känslan.


Kommentarer
Postat av: Martin B

Hej igen ! Ja visst var det! Hela helgen var en av dom bästa de senaste åren!!!

Tack och var så god!!!!

2009-06-29 @ 11:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0