Sommarlovsgnäll

I dag har jag inte varit på jobbet. Jag var sjuk och hängig som en mother f*cker. Vet inte vad det är som händer, sommarflunsan kanske? Eller ren och skär utmattning bara.

Fast så skär var den inte, knappt ens rosa i kanterna. Den är mer illgrön och skarp smärta i axlarna och ett täcke av gröt över huvudet. Nä, nu får energin gärna ta och komma tillbaka till mig, för jag behöver den. Ska trots allt jobba 125 % i sommar, då kan man inte hålla på och bli slutkörd bara efter en knapp månad.

Men sånt är och förblir nog livet för oss 80-talister, den lata generationens arbetare jobbar ihjäl sig för att visa att vi finns och vill och behöver få fasta jobb. Någon gång. Innan vi pensioneras vid 80...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0