Flyttdag på jobbet, jag dricker te

Idag var det flyttdag på jobbet.
Det innebar att jag kom dit vid halv nio och inte hade något skrivbord, data eller något som helst arbetsverktyg. Inte någon annan heller. En hel avdelning stod still och tittade på tre killar som kliade sig i huvudet och försökte förstå hur alla nu skulle sitta egentligen?

Jag älskade min förra plats så mycket, längst in i hörnet med fönster på båda sidor. Min nya plats är ut mot korridoren där alla springer och pratar i telefon. Men jag är trots allt bara vikarie och nog ska de fast anställda ha de bästa platserna.

Lite konstigt blev det när hon som har hand om personalfrågor ska sitta mitt i kontorslandskapet utan något bakom sig.
- Jag har ju massa känslig information på min dator, försökte hon till flyttledaren.
Men det kunde inte hjälpas, där skulle hon sitta ändå. Jag har faktiskt riktigt bra spionutsikt från min plats till hennes dator...

Så jag gick hem vid lunch för att få lite arbetsro och har fått massor gjort. Mest stolt är jag över att ha kokat té i min fina, turkosa tekanna med bambuhandtag och hällt i mina turkosa och guldiga teglas. Allt en gåva från största systern. Man tackar och bockar och sippar på jordgubbste som ska släcka godissuget.
Det gör man allt.

Kommentarer
Postat av: London_Calling

Jag ater after eight, och petar pa mina stenar med pincet :-)



2009-03-03 @ 16:54:32
URL: http://www.giertta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0