Hockeypizza

Ikväll ska jag på hockey, AIK-Rögle.
Gnaget kommer inte gå upp i Elitserien, men det ska ändå bli lite kul att se Rögle. På grund av jobbet har jag ju ändå följt hockeyn ganska noga under hösten, vintern och våren och jag ser fram emot att få se bröderna Abbott och Kenny Jönsson spela.

Oj oj oj, det var inte väntat, att jag skulle känna något sånt, men man blir ju påverkad av sitt eget liv (?). 
I helgen kom jag och fellow gurkan G fram till att ju mer man arbetar med något, desto mindre intressant blir det ofta. Sport är det perfekta exemplet. Både han och jag är idrottsintresserade människor, men vi tappar det mer och mer för att det dessutom är arbete, inte bara kul.

Som i somras när jag jobbade EM och OS. Jag kunde inte titta på något och bara njuta, jag var tvungen att titta med journalistögon. Och då var det inte lika kul. Precis som när man ska skriva en bokrecension, jag hatar att pilla sönder böckerna i syfte och mål. Då försvinner magin. Samma sak har skett med idrott på många sätt och det är lite trist.

Kanske kommer nyfikenheten tillbaka ikväll?
Oj vad optimistiskt, det gör den antagligen inte.
Men jag ska äta vedugnspizza med pappa, och det ska bli kul i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Chippe

Hoppas matchen var ok och att AIK vann. Det är helt rätt det du skriver; tvingas man se på saker med professionella ögon tappar man spontaniteten och glädjen. Så du hade säkert en härlig kväll. Och pizza är aldrig fel.

2009-03-30 @ 19:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0