OS i genus

I natt slutade jag jobba klockan 01.20. Jag somnade runt 03.00. Sen skulle klockan snurras fram.

Kontentan?

Jag är trött.

Det är ganska ballt, just nu sitter jag utanför studion där det sänds sportradio. Där inne sitter två tjejer. Jag webbar, och jag är tjej. Och det är två tekniker, en man och en kvinna. Det är väl ändå ett tecken på att genustänket går framåt i världen?
Det tycker jag.

Nu fattas det bara att jag inte ens ska tänka så, då är jobbet gjort, när det är så självklart med brudar överallt att man inte reagerar på det. Kanske om tio år? Jag är optimistisk, jag tror det kommer gå bra.
I alla fall i vårt lilla land. I Usa pratar Oprah om att män bara kan känna intimitet när de har sex och att just sex är den gåva som vi kvinnor kan ge våra män för att de ska känna närhet.

Mmm, kanske borde RFSU emigrera och utbilda folk utanför Sverige, så att de hinner ikapp. För om det vore OS i könsneutralitet, då skulle fan inte Usa vinna medaljligan.

Kommentarer
Postat av: Chippe

När jag började som sportjournalist för 30 år sen var vi tre tjejer i hela landet som var det. Så det har hänt mycket. Men jag tror att även du drabbas av att folk frågar; finns det ingen inne? när man sitter själv på sportredaktionen. Dessa människor såg väldigt tveksamma ut när jag svarade att jag faktiskt var sportjournalist. "jag väntar nog lite" var deras första kommentar.

2009-03-30 @ 19:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0