Sockerhög

Idag var det fika på mötet 10.30. Jag vill inte vara en sån tjej som alltid tackar nej till sötsaker och godis, för det känns så könsrelaterat att tänka på sin vikt i alla lägen (inga killar struntar i bullen på fredagskaffet har jag märkt!), så därför tog jag en halv bit morotskaka.

Jäklar vilken sockerchock jag fick. Det snurrade i huvudet och pirrade i fingrarna. Lite nipprig i bollen gick jag tillbaka till mitt skrivbord och försökte komma tillbaka i working mode. Men det var fasiken inte lätt. Jag småskakade i fingrarna och ville egentligen bara sitta i ett hörn och fnissa.

Men det gjorde jag inte. Jag stirrade stint in i dataskärmen i stället och kände hur tröttheten kom krypande fem minuter efter min suger high. Hur pallar folk äta så mycket godis under dagarna? Jag skulle inte fåt något gjort alls. Eller så kanske jag skulle bli superaktiv eftersom jag försökte låtsas vara totalkoncentrerad och full med energi som vill ut.

Kanske.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men det är ju så gott Lovisa? Det är ju så gott?



Du får helt enkelt inte äta sött på jobbet eller äta sött konstant utan andningspaus tills du slutar jobba!

2009-03-02 @ 13:24:44
Postat av: Lina

Jag vet inte om jag är mest rädd för, eller mest imponerad av att du är så galet hälsosam att du faktiskt känner omedelbar effekt av en halv morotskaka. Det måste vara coolt!

2009-03-02 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0