Vi är bäst

Det har varit möte.
Alltid lika inspirerande när chefen för avdelningen inte ens närvarar. Mer skall jag icke gola.

Vad som däremot gör mig lite ledsen är att människor är så fruktansvärt förutsägbara. Att det inom min bransch är självklart att dela upp tittare/användare i manligt och kvinnligt. Kvinnor gör dutten och män gör datten. Generalisera, generalisera och så tryck in de överflödiga i fållan ovanlig/följer inte mallen/utanför ramarna. Och att vi faktiskt följer detta.

Kvinnor tittar i allmänhet mer på Glamour, Dr. Phil och livsstilsprogram. Män tittar på motorprogram och sport. De som köper annonser vill åt kvinnorna, för vi konsumerar mer. Männen tittar dock på idrottsevenemang som fotbolls-EM och OS, så då gäller det för teknikbolagen att ha reklamerna för platt-tv redo.

Snälla goda människor där ute, varför följer vi de förbestämda spåren som någon pr-agent stakat ut åt oss? Varför tänker vi inte utanför det självklara, varför är vi en skock får som låter oss vallas rakt in i fållan?

Man ska inte gå emot strömmen bara för sakens skull, men ibland skulle det nog vara jävligt hälsosamt för vissa att faktiskt pröva. Jag blir mörkrädd av sånt här, att det går att säga att ALLA tjejer är si och ALLA killar är så. Jag kan räkna upp tio personer som inte passar in i mallen, så det borde fan finnas fler väl?

Nu råkar dessa människor ju vara de som finns i min absoluta närhet...

Vad bra ni är, ni fantastiska, självständiga tänkande varelser!!!

Kommentarer
Postat av: London_Calling

Men vad hander om man ar som stastistiken? Jag gillar inte glamour, men foredrar doktor Phil framfor motorsport (anser inte att det ar sport, man forstor ju naturen).



Dock hadde jag tyckt om det fanns mer program som handlade om saker som sagar och hammare...da hadde de kunnat ha bade "dam" och "herr" reklam.....

Forsla det Lovisa...

Jag vill garna ha ett program som det dar amerikanska programmet dar tva stora hariga gubbar bygger mobler. Mycket battre an Gordon Ramsey som skaller pa folk och Jamie Oliver som kakar oliver

2009-03-25 @ 11:59:47
URL: http://www.giertta.com
Postat av: Chippe

Men jag tycker väldigt mycket om handboll, och inredningsprogram, om diskussionsprogram och intervjuer. Och dessutom byter jag numer alltid kanal när det är reklam...

2009-03-30 @ 19:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0