Yogaonsdag

Jag har precis varit på yoga. Det var så skönt att jag funderade på att bosätta mig där nere. Där skulle jag leva, tillsammans med de blåa mattorna och plinke-plonka-musiken i mina sköna och mjuka byxor i alla frid och evighet, amen. Namaste.

Yogaläraren ser precis ut som man vill att hon ska. Stabil, glad, i kontakt med jorden och sig själv. Hon som jag följde på dvd under våren och sommaren såg mer stickig ut, hård, lite som en gammal balettfröken som skulle pressa ner en i splitt vare sig man ville det eller inte.

Men inte fina rosa-byxan inte. Hon ska självklart till Zahara nästa vecka.
- Och rida och göra yoga, sa hon.
Var kan man bättre komma i kontakt med sig själv än på en hästrygg?

Jag kan tänka på tusen ställen faktiskt, tusen ställen utan skavsår på insidan av låren. Och några med.

Kommentarer
Postat av: Chippe

Låter mysigt. Som att ligga i en trygg kokong och kunna se på världen från ett annorlunda sätt. J har en tes att vi om har en viss blodgrupp var jägare förr i tiden och då passar man inte för att göra yoga, utan ska göra mer jagande saker. Jag tror han har rätt, det är svårt med repetition.

2009-03-30 @ 19:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0