Schlager

Well, stegräknartävlingen har börjat idag.
Jag åkte med O till musikhögskolan och promenerade därifrån så nu har jag gått runt 3000 steg redan. Om en timme är det poweryoga också, vilket ska räknas ut med tabellen senare.

Igår var det kval till schlagerfinalen som jag tittade på hos L och E. Jag tycker personligen att Malena Ernmans bidrag är riktigt vidrigt... Det låter som att ett avgrundsmonster och en rädd liten balettfjoppa sjunger duett. Hade vart roligare och skicka vårt penntroll, snälla snälla snälla.

Varför jag engagerar mig, undrar ni?
Det är helt enkelt min plikt som mediautbildad att hålla koll vart vindarna blåser i samhället, och just nu blåser det jävligt mycket schlager.

Sen hatar jag när folk får frågan om de tittar på Melodi- eller Schlagerfestivalen och de svarar: nej, det är inte alls min musiksmak.
Nä, men vem fan tittar på detta för den fantastiska musiken? INGEN! Man tittar för att det är fascinerande hur olika smaknivån är mellan människor och det i sig är jävligt underhållande... jaja.
Nu ska jag sitta av några timmar till på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0