Jag är vad jag inte ville bli

Ibland pratas och skrivs det om vad folk drömde om att jobba med när de blev stora.

Det är ballerina, polis, brandman, fotbollsproffs och sångare till höger och vänster.

När jag var liten hade jag ingen klockren dröm.

Jag ville bli hjärnkirurg när jag var sex och läste Mimmis Dagbok av Viveca Lärn, då Sundvall. Mimmi ville bli hjärnkirurg, jag minns inte varför. Jag började skriva dagbok då också, jag gjorde mycket som Mimmi gjorde, men inget som hennes äldre kompis Roberta gjorde.

Det framtida yrke jag höll kvar längst var nog skådespelerska, det ville jag bli i flera, flera år. Men så gick jag teaterlinjen och vips så försvann den drömmen. Det är ofta så med mig, så fort jag får något försvinner suget att kämpa vidare.

Det enda jag visste att jag absolut INTE ville bli var journalist. Många i min släkt var journalister, jag ville inte göra som alla andra.
- Ska du inte bli journalist då? frågade min mamma när hjärnkirurgplanerna kom på tal.
- Nej! Det vill jag VERKLIGEN INTE blir! skrek jag tillbaka.

Nu har jag X antal svenska kronor i lån att betala av till CSN, för vilken utbildning? Journalistik såklart. Så mycket för att stå för vad man säger. En jäkla lögnare är vad jag är.

Eller helt enkelt jävligt lättövertalad.




Kommentarer
Postat av: Sunny Sydney

hej Liten



jag tror nog att du blir den basta journalisten av hela familjen.



jag har aldrig haft en drom av vad jag ville gora. jag ville bara bli chef. Fast det vill jag inte langre...det verkar sa himla pyssligt. Nu vill jag bara inte jobba langre...det har med att jobba ar helt overreklamerat



kramar Maria

2009-11-15 @ 23:39:39
URL: http://gierttajewellery.blogspot.com/
Postat av: Chippe

Hon är bäst den där Lovisa, så är det. Men ibland blir hon lite trött bara. Ja du Sunny Sydney du ville bli chef och gå i kostym och högklackat. Och det gör du. Och så ville du tjäna mycket pengar. Och det gör du. Men VI ville inte att du skulle bo i andra änden av världen. OCh det gör du också!! Inte bra.

2009-11-16 @ 17:25:24
Postat av: martin

Lovisa, jag hoppas verkligen att du fortsätter som journalist. Da har "en flyende penna" dessutom tror jag att du kommer bli en otroligt bra kommentator. Jag känner ingen som är så duktig på att "se fotboll". Du vet alltid vad och vem som skulle behöva göra vad. Jaag har sett och diskuterat matcher med dom bästa (bl.a. med den nuvarande mästartränaren och mästarsportchefen i Sverige) och du är ännu smartare och snabbare att se vad som behövs. Du är bara otroligt bra



Ppp M

2009-11-16 @ 21:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0