Jag börjar bli packad

Igår började vi packa ordentligt. Vi började i varsin ända, O i köket och jag i hallen.

O:s uppgift var ett överskåp fullt av papper och påsar, alla var hans. Min uppgift var en garderob full med väskor, mina.

Efter att vi gått igenom alla skåp i lägenheten är det just detta som står klart, mina saker består av textilier i form av väskor, tyg, gamla skor och jackor, och O:s saker är påsar och åter påsar med papper, kablar, notställ och konstiga saker från Nicaragua. Och en liten flöjt formad som en papegoja.

Vad underbart härligt det ska bli att inte plocka med sig allt skräp, börja med rena skåp där allt vi inte använder inte får flytta in.

Jag har en jättestor kasse full av väskor som det absolut inte är något fel på, fräscha och snygga, men som jag inte använder. Tanken är att alla ni som vill gärna får rota igenom den påsen när ni orkar och plocka med er om det är något ni vill ha. Resten går till Myrorna. Känns åpet att sälja på Tradera eller Blocket. Så, för alla tjejer (och killar som gillar handväskor) som hjälper till med flytten finns det finfina grejer att hämta. Och såklart för storasystrar och kompisar som inte kan hjälpa till, men som ändå är nyfikna.

Det är som att jag lägger ut en liten annons här och nu, fast en annons som enbart läses av de 17 personer som är inne här under dagarna.

Nu ska jag dra till tippen och slänga en gammal mixer och plastburkar. Och jag har på mig de bästa tippenkläderna, svart klänning och lila strumpbyxor, jag kommer passa in perfekt bland gubbar med keps och granris på släp. Jepp serru!




Och om ni undrar varför jag ser så glad ut är det för att jag har tokrandiga strumpor på mig, så jag känner mig lite som Pippi. Och om ni undrar varför det är så stökigt i bakgrunden är det för att vi ska flytta. Eller nåt...hehe.

Kommentarer
Postat av: chippe

du är så rolig och du ser så glad ut!!

2009-11-23 @ 15:03:31
Postat av: Anonym

du är så rolig och du ser så glad ut!!

2009-11-23 @ 15:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0