Ovisa tänder

Visdomständer hörni.

Vad ska man med dem till?

De är svåra att borsta i överkäken och de växer så det gör ont i underkäken. Ungefär en gång varannan månad bestämmer de sig för att sätta igång. Och värken kliar i hela ansiktet. Jag blir tokig!

Trodde min mun skulle strunta i dessa extratänder eftersom jag inte haft någon tur med hur övriga vita sockerbitar ligger i käften.

Nattandställning i tre år på grund av ett 1,1 cm brett överbett och så räls i tre år för kaoset i över- och underkäken. Fyra utdragna jättar innan dess.

Nä, tänder är inte det min kropp ska stoltsera med. Stora och vilsna.

Bör nog ta mig till en tandläkare snarast möjligt för att kolla upp de här nya aspiranterna, så att de inte muckar med min konstgjorda rakhet i underkäken. Den får inte ruckas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0