Lite Sagan om ringen

När jag har en ensam kväll på sportredaktionen framför mig, får jag en sådan stark lust att citera Bilbo:
"Ute på landsvägen med dvärgarna igen".

Jag vet inte riktigt varför. Han har en drömsk röst när han säger den meningen i Radioteaterns oförglömliga uppsättning av Sagan om ringen. Han längtar verkligen ut på vägarna, efter nya äventyr. Det ska hober inte göra egentligen. Det finns inte i deras gener. Hober är trygga, gladlynta och lite lata. Ganska mycket lata. Men de är inte äventyrslystna.

Bilbo är av en annan sort. Och hans brorsson Frodo också. Till slut blir även Merry (Meriadoc Vinbock), Pippin (Perrigrin Took) och Sam (Samvis Gamgi) gripna av det. Spänningen.

Är helt på det klara med hur nördigt detta kan verka, men grabbar och tjejer, ni känner mig och jag är ingen nörd. Jag har alldeles för dålig koncentrationsförmåga för det.

Det är bara att Radiosportens redaktion om kvällarna tar fram detta i mig. Nördandet, nörderiet, nörderandet.
Så, för att avsluta med ännu en citat:
"Sam! Jag står på en klipp-AVSATS".

Kommentarer
Postat av: Lillebror

"Sam, vad e det du plADDrar om?"

"Står du och säger att du har ett rep... ... i fickan?"

:)



Radioteatern presenterar (duu duu duu duuu) Sagan om Ringen av J R R Tolkien, i översättning av Åke Ohlmark. Jag saknar!

2009-10-10 @ 10:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0