Man måste hyra rätt film

Igår såg jag och lillebror The boat that rocked.

Fruktansvärt rolig film.

Tyckte synd om O som satt och gjorde läxor fram till klockan 02.00 bara... och inte fick se filmen.

Killen i vår videobutik är en rolig filur. Han är ledig en vecka varje månad då han sitter och kollar på ALLA nya filmer som kommit ut. Så att han har sett alla filmer han har i sin butik. Och han tipsar om vilka som är bra och vilka som är dåliga.

Igår var det lillebror som hyrde och jag tipsade honom om att man kunde fråga killen där inne om vilken film man ska hyra. Vad jag glömde att nämna är att varje gång man gör det får man en föreläsning i hur dumma i huvudet alla människor är som bara hyr det de sett reklam för.
- Alla hyr Slum dog millionaire, men det är en skitfilm. Så kommer de tillbaka hit och säger att de inte tyckte den var så bra. Nä, jag vet, säger jag då, jag sa ju det!
- Vilken ska man hyra då? frågade lillebror.
- Changeling, den är asbra, alla blir förvånade och säger till mig att den är asbra. Jag vet, säger jag då.
Samtidigt kommer en kille fram till kassan och vill hyra slum dog millionaire.
- Hörde du inte vad jag precis sa, säger ägaren. Det här är en skitfilm. Du vill inte se den. Hyr Changeling i stället!

Så fick den killen en utskällning. För han ville hyra fel film.

Otroligt roligt. En dag ska jag skriva en artikel om denna kille, så att alla får ta del av hans galenskap.

Men hyr The boat that rocked, annars är ni dumma i huvudet:)

Nu ska jag försöka komma på något att göra med min lediga dag.

Tjohopp!

Kommentarer
Postat av: Sydney

Hej



det ar trevligt nar man hor att folk har hammnat ratt i Livet. Han alskar sina filmer verkar det som. Daremot kan jag inte halla med om att Changeling ar sa bra. Daremot sa haller jag med om Slumdog, jag tror att det var en san dar som blev som kejsarens nya klader. Det var inte ok att saga att man inte tyckte den var sa bra. Jag tyckte den var ok, men det var mest for jag tyckte det var intressant att se Indiska bakgrunder..jag har alltid velat aka till Indien, men jag tror att jag skulle tycka illa om alla lukterna sa filmer som utspelas i indien far vara det sattet som jag upplever det..

2009-10-26 @ 00:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0