Nya plejset

Igår skrev vi på kontrakt för vår nya lägenhet.

Vi fick träffa de nuvarande ägarna som verkade så himla trevliga och schyssta. Det kändes som att de visste att de lämnade över lägenheten till några som kommer vårda den väl.

Little do they know att jag ska måla om golvet i sov- och arbetsrum och tapetsera om väggen i köket. Men det är ju inte så radikala förändringar.

Jag och O firade det hela genom att hyra film och äta glass och sedan leta efter mattor och skrivbord på nätet. Vet ni hur dyrt det är med mattor? Det är helt absurt. Så om någon har tips på billiga mattlösningar, hör av er!

Vi har räknat ut att jag (bara jag, inte O, jag är ensam skyldig) har köpt 13 olika mattor till vår lägenhet. TRETTON! Vi använder fyra av dem, resten fungerade verkligen inte. Så nu gäller det att vi köper rätt, för inte har vi så mycket pengar att slänga iväg på min obeslutsamhet.

I kväll är det party som gäller. Och i morgon är det den ödesdigra SM-finalen i fotboll. Och jag ska jobba. Iiiii!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0